Citroën, Renault en Peugeot airco compressor inbouwen
Controleer voordat u begint met inbouwen:
- Of de geleverde aircopomp overeenkomt met de factuur.
- De geleverde aircopomp op eventuele (transport) schade.
- Verwijder alle afdichtingen die zijn aangebracht door autodemontage Snuverink (afdicht doppen).
Aandachtspunten/ inbouwtips:
- De werkzaamheden aan het aircosysteem mogen enkel door gecertificeerde technici worden uitgevoerd.
- Neem altijd een olie monster
- De oorzaak van de schade aan de oude compressor moet vastgesteld en verholpen worden. Het probleem ligt meestal niet bij de airco compressor zelf maar in het airco systeem. Defecte onderdelen dienen vervangen te worden.
- Het complete airco systeem dient gereinigd te worden. Dit doormiddel van A/C-flush om eventuele verstoppingen en slijtage aan de nieuw te monteren airco compressor te voorkomen.
- Het vervangen van de filterdroger/ accumulator en het expansieventiel/ orifice tube is noodzakelijk bij het monteren van de nieuwe airco compressor. Dit dient ‘aantoonbaar’ te zijn om aanspraak te maken op eventuele garantie. De filterdroger/ accumulator moet als laatste gemonteerd worden. Daarna direct het aircosysteem vacumeren en vullen.
- Controleer of de nieuw te monteren A/C compressor gevuld is met olie.
- Voor het vullen van het aircosysteem is het noodzakelijk minimaal 30 minuten te vacumeren.
- Vul het aircosysteem alleen over de hoogdrukzijde (D) vullen om vloeistofslag te voorkomen.
- Schakel het aircosysteem enkele keren aan en uit wanneer de nieuw gemonteerde A/C compressor is gemonteerd.
Voor eventuele vragen kunt u contact opnemen met onze verkoop afdeling.
Download het inbouw advies van Autodemontagebedrijf Snuverink.