Citroën, Renault en Peugeot versnellingsbak inbouwen
Controleer voor dat u gaat beginnen met inbouwen:
- Of de geleverde versnellingsbak overeenkomt met de factuur.
- De geleverde versnellingsbak op eventuele (transport) schade.
- Verwijder alle afdichtingen die zijn aangebracht door autodemontage Snuverink (afdicht doppen).
- Alle oliekeringen op lekkage. Bij twijfel vernieuwen.
Aandachtspunten/ inbouwtips:
- Bij uitvoering met externe oliekoeler: Om aanspraak te kunnen maken op eventuele garantie dient u de oliekoeler altijd ‘aantoonbaar’ tevernieuwen. De olieleidingen van versnellingsbak naar oliekoeler dient u zorgvuldig te reinigen. Een verstopt en/of vervuild systeem kan veel schade aanrichten aan de nieuwe automatische versnellingsbak.
- Bij uitvoering met geïntegreerde oliekoeler:
Normaal gesproken, leveren wij de automaatbak met oliekoeler. Die kunt u gewoon laten zitten. Mocht deze beschadigd zijn of toch niet meegeleverd zijn, dan dient u deze te vernieuwen. Nooit overbouwen van de oude versnellingsbak! Een verstopt en/of vervuild systeem kan veel schade aanrichten aan de nieuwe automatische versnellingsbak.
- Koppelomvormer: let erop dat de koppelomvormer diep genoeg in de bak zit en dat deze tijdens het monteren niet naar voren schuift.
- Olie vullen: volg altijd de dealerspecificatie voor viscositeit, vulhoeveelheden en vulprocedure. Let op: veel automatische versnellingsbakken hebben meerdere oliesystemen, zorg dat alle systemen correct gevuld worden.
- Controle: na de proefrit nogmaals oliepeil controleren en controle op eventuele lekkages.
- Montagevoorschrift: volg altijd de (de)montagevoorschriften volgens de fabrieksgegevens (aanhaalmomenten etc.)
Overig
- Oliekeringen vallen buiten de garantie
- Oude bak retour naar Autodemontage Snuverink (tenzij anders afgesproken).
- Retouraanvraag t.b.v. statiegeld versnellingsbak per mail aanmelden (zie retourformulier).
- Voor eventuele vragen kunt u contact opnemen met onze verkoopafdeling.