Peugeot, Citroën en Renault
onderdelen aanvragen
Controleer voordat u begint met inbouwen:
- Of de geleverde turbo overeenkomt met de factuur.
- Verwijder alle afdichtingen die zijn aangebracht door autodemontage Snuverink (afdicht doppen).
Olie-aansluitingen
- Demonteer de olie aan- en afvoerleidingen van de turbo volledig en zorg ervoor dat deze zorgvuldig worden gereinigd. Bij twijfel vernieuwen.
- Monteer de leidingen aan de turbo (gebruik nooit vloeibare pakkingen).
- Vernieuw de olie en vervang het oliefilter.
- Controleer de oliepomp op werking en reinig de oliezeef.
Luchtleidingen
- Vervang het luchtfilter en reinig het luchtfilterhuis zorgvuldig.
- Demonteer de intercooler, controleer/ reinig of vervang deze.
- Reinig de turbo drukleiding.
- Controleer alles op eventuele metaalresten.
Bevestiging op het spruitstuk
- Controleer het spruitstuk op metaalresten.
- Controleer het spruitstuk op scheuren, een spruitstuk met scheuren kan de nieuwe turbo beschadigen.
Carterontluchting en motorconditie
- In veel gevallen is de carterontluchting aangesloten op de luchtaanvoerleiding van de turbo. Reinig en controleer deze op verstoppingen. Een verstopte carterontluchting veroorzaakt olie-afvoerproblemen.
- Een motor die in slechte conditie verkeert, veroorzaakt carterdampen die door de turbo de motor in worden geblazen. Dit veroorzaakt onvolledige verbranding en rookoverlast.
- Controleer de oliedruk van de motor.
Opstarten
- Start de motor zonder dat deze aanslaat (dieselinjectie/ ontsteking afsluiten) dit om oliedruk op te bouwen, het kan enige tijd duren voordat de olie bij de turbo komt omdat alle leidingen gereinigd zijn (+/- 1 minuut). Overtuig uzelf dat de turbo voldoende motorolie krijgt.
- Laat de motor na opstarten enkele minuten stationair draaien.
- Controleer alle leidingen/ slangen op lekkages
- Bij een warme motor moeten alle boutverbindingen worden nagetrokken.
Voor eventuele vragen kunt u contact opnemen met onze verkoop afdeling.
Download het inbouw advies van Autodemontagebedrijf Snuverink.